Fizioterapija Fuchs

Cerviokobrahialni sindrom

Cervikobrahialni sindrom (izžarevanje bolečine iz vratu proti/v roko.)

Delite

Vratno (cervikalno) hrbtenico v grobem razdelimo na zgornji in spodnji del. Spodnji del cervikalne hrbtenice (C4, C5, C6, C7, C8) oživčuje predel proti rami in v roko, zato lahko kakršnekoli spremembe po poteku živca vplivajo na občutke na bolj oddaljenem mestu oživčenosti.

Vzrok za nastanek cervikobrahialnega sindroma je najpogosteje nepravilna drža, ki potencira horizontalni pomik glave naprej. Biomehansko gledano postane glava zaradi podaljška ročice težja in ustvarja večji moment, najpogosteje na nivoju C4, C5 in C6. Posledično mišice vratu opravljajo večjo delo, kar lahko vodi v povečanje kompresije medvretenčnih ploščic in fasetnih sklepov vratne hrbtenice. Velikokrat se simptomatika cervikobrahialnega sindroma pojavi nekaj dni po prometni nesreči. Drugi vzroki so še hernia disci, spondiloliza, spondilolisteza, hipertonus  mišič vratu, hipomobilnost prvega rebra, …

Simptomi cervikobrahialnega sindroma:

• Bolečina v vratu
  • Zmanjšana gibljivost vratu
  • Bolečina v roki
  • Mravljinčenje po roki
  • Občutek električnega impulza v roko
  • Občutek težke, utrujene roke
  • Oslabljena mišična moč
  • Spremembe v občutenju (motnje senzibilitete: npr.: pekoča koža, mrzla koža)
  • Mišična atrofija
  • Potenciranje bolečine v rami, komolcu (teniški, golf komolec) ali v zapestju (sindrom karpalnega kanala) – »Double Crush Syndrome«